fredag, mars 19, 2010

Absolut ingen skåning

Det är bara att erkänna. Jag är inte så bevandrad i Skåne och dess mylla. Jag har varit i Malmö ett par gången men bara varit inne i stan. Jag har varit i Falsterbo några gånger men det är också länge sedan. Jag har nog varit i Danmark mer än jag varit i Skåne, i alla fall de senaste 15 åren. Igår var jag på snabbturné i Skåne. Flög ner till Kristinastad på morgonen och sedan hem från Malmö lite senare på eftermiddagen. Däremellan han jag med lite olika möten. Skåne var intressant och inte lika platt som plattityden säger. Det märks at landet är smalare längst ner för det tar ju inte alls lång tid att ta sig tvärs över. Annat är det här uppe! Det var även rätt så varmt där nere. Nu var det i och för sig inget dom känt av så länge men ändå. Våren är i antågande där. Här känns det inte lika nära även om det lättar upp.