onsdag, mars 17, 2010

En morgon ovan molnen

Imorgon ska jag åka på en liten jobbvisit i Skåne. Tidigt flyg ner till Kristianstad och sen ett eftermiddagsflyg hem från Malmö. Det blir dock förhoppningsvis inte så sent. Ska åka ner med en kollega som har en helt annan approach till det här med resande. Han brukar alltid vara ute i sista minuten medan jag uppskattar att ha lite marginal. För att spara lite sömn ska jag imorgon testa hans linje och jag lämnar därför hemmet 1 timme och 20 minuter innan planet lyfte från Arlanda. Då ska jag först ta mig ner i tunnelbanan, ta tåget till T-centralen, knalla bort till Arlanda Express för transport till Arlanda och sedan ta mig till incheckningen. Lite väl tajt för min smak men jag antar att man måste testa sina mentala gränser ibland!

Så imorgon hoppas jag få möta en underbart lysande sol ovan molnen med en kopp kaffe framför mig.