tisdag, januari 26, 2010

Nytt jobb eller?

Idag har jag varit på intervju. Det var väldigt speciellt. Jag kände alla som intervjuade mig. Kanske inte som kompisar men som kollegor på närliggande enhet. Intervjun var uppdelad i två pass om en timme vardera. Först ut var den potentiella chefen, som även tidigare varit min chef och personalchefen. Därefter träffade jag de som kan liknas vid gruppchefer för de grupper som jag potentiellt blir chef för. Jag har aldrig blivit intervjuad av personer jag känner och det var onekligen annorlunda men det tycktes dom känna också. Det var dock inte intetsägande intervjuer eftersom den tänkta rollen passar mina utbildningar och mina tidigare erfarenheter och inte lika mycket vad gäller min nuvarande roll. Förutom då att jag i min nuvarande roll har god insikt i verksamheten. Nu får vi se vart detta leder. Hela nio personer är kallad på intervju och det blir en andra intervjuomgång.