onsdag, september 16, 2009

Ändrade "matvanor"

Sedan flytten och hushållets pandemiplans ikraftträdande har vissa justeringar skett när det gäller inhandlingsmönster. Förut har jag i princip alltid handlat på Hemköp City på vägen hem men går jag dit nu har jag långt att bära och dessutom har det ju varit rötmånad så det är nästan uteslutet att handla där. Kvar finns alternativen med att handla på vägen eller handla nära hemmet. Närmast hemmet finns en av Stockholms dyraste matvarubutiker som dessutom är rätt liten så där undviker jag att handla mer än nödvändigt. På vägen passerar jag köpcentret Fältöversten och där finns Sabis. En riktigt bra affär. Inte helt prisvärd men å andra sidan mycket välsorterad. Det är väl här och på Ica Esplanad (Karlavägen) som alla trevliga och välmående östermalmsbor handlar. Det har blivit några svängar på Sabis nu och jag börjar lära mig butiken. Det är så frestande att handla i den fräscha köttdisken eller botanisera bland goda charkuterier. Nästan som att slinka ned på NK:s ICA.

Fältöversten för övrigt ett rätt trevligt köpcentrum. Framför allt gillar jag att varje gång, och då menar jag varje gång, stöta ihop med Sasha Mesić, Tim Hibbins sidekick i ”Sen kväll med Luuk”. Han bor verkligen inne i Fältöversten, lever sitt liv där. Det som är bra med det är att jag alltid får ett leende på läpparna när jag ser honom och tänker tillbaka på sketcherna.