fredag, mars 30, 2007

But face it she's Madonna...

En sak jag har funderat över är… vad som får Madonna att ställa upp på H&M-reklamen och att göra en kollektion för H&M. Det kan naturligtvis vara flera saker och självklart kan flera av dem var skälen denna gång men det vore kul att veta hur hon tänkte. Var det pengar? Borde inte vara det för hur mycket pengar H&M än hostar upp så behöver hon dom ju inte men det är klart, om hon låter någon annan designa och sedan gör en reklaminspelningsdag så blir det nog en ruskigt bra timpenning för en relativt liten insats. Var det modeintresset? Ja om hon verkligen älskar att designa, vilket ju har indikerats tidigare så är det ju säkert ett kul jobb. Var det behovet av att synas och hålla sig kvar på musikarenan? Borde hon inte behöva men visst, ibland kan väl några sådana här insatser väga upp för att det går en tid mellan plattorna. Men varför H&M? De stora modehusen borde väl ända ha visst intresse eller? Utsätter de då sitt egna ego för alltför mycket konkurrens? Andra modekedjor då? Ja, där står väl sig H&M bra som världsomspännande och intressant aktör. De har ju dessutom skapat sig en kort tradition av ”kändiskollektioner”.