onsdag, mars 28, 2007

Fotboll!

EM-kvalet stundar ikväll. Jag tycker truppen ser extremt intressant ut. Det börjar liksom likna något. Om bara Henke… nåja… det är ju kvaltider och de ”nya” killarna måste ju också få utrymme. Nu har ju också Kennedy anslutit till truppen vilket jag gläds extra mycket åt även om sannolikheten att han får spela måste anses som minimal. En annan trupp som inte känns lika intressant på fotbollsplanen är årets Bajentrupp. Jag har aldrig varit så ambivalent inför en säsongspremiär som i år. Inte på de senaste tio åren i alla fall. Det beror iofs delvis på att de allmänna förväntningarna på Bajen har ökat sedan guldsäsongen. Bajen känns aldrig som en riktig underdog längre. Men hoppet är det sista som överger en och en del av mitt ointresse för detta kommer sig säker av att jag har extremt mycket annat att stå i denna vår. Men väntar bara… Forza Bajen!