torsdag, mars 29, 2007

Tygkasse?

Nu ser det ut som om det är kört för min del. Jag kommer aldrig att kunna flytta till Kalifornien. Förut har jag mest funderat över om det är okej att bo där med tanke på jordbävningsrisken men nu har nog Arnold och gänget stängt dörren rejält för mig. Inom kort kan det nämligen bli så att plastpåsar förbjuds i butikerna. Själv är jag ju beroende av plastpåsar. Alltför många gånger har jag lärt mig att en pappkasse inte alls klarar av både potatis, ett par liter mjölk och en stor flaska Imsdal. Papperspåsar från livsmedelsbutiken är perfekt när man packar hårda, kantiga och vassa förpackningar men… dom får inte vara för tunga. När det gäller andra butiker, som t.ex. klädbutiker, skobutiker och radio-/tv-butiker fungerar det säkert bättre med papperspåsar och visst är det så att Clas Ohlsons, John Walls och IKEAs papperskassar känns robustare än matvarubutikernas? Men papperskassar från matvarubutikerna i Kalifornien då? Ehhh… är det inte sådana som man bär i famnen? Usch… det har jag provat när papperskassarna gått sönder och det är riktigt tungt att bära en sådan på armen. Men i Kalifornien kör man väl bara ut varuvagnen till bilen och det är väl först när man kommer hem och bär in kassarna som det är lite knöligt. Nåja… det blir nog inget Kalifornien för mig för i Kaliforninen kan man ju inte knata runt med Konsums brungrå tygkasse, som ju skulle kunna vara ett alternativ. Men naturligtvis är skälen till att en flytt blivit omöjlig många fler än de bannlysta plaskassarna.