tisdag, maj 02, 2006

Ett annat guldägg!

Lagom till morgonkaffet imorse kom chefen in med ett halvmeters guldägg i famnen. Ägget var egentligen en symbol som kom hit istället för den traditionella jättechecken som man ibland ser på bild när någon lämnar över lite pengar till någon annan, ofta näringsliv till föreningar. Min mamma har förresten textat många sådana skyltar i sina dar. Åter till guldägget som i detta fall symboliserade den inte helt försumbara summan 3,4 miljarder kronor. Ägget hon bar med sig innehöll en rejäl hög guldpengar innehållande choklad. Svenska tiokronor och femkronor som vackert glänste. Vi började räkna lite lätt och inser att några 3,4 miljarder fanns där inte men det skulle i sitt rätta värde ändå vara oerhört mycket pengar. Låt oss säga att det i alla fall är tusentalet chokladguldpengar i ägget. Det känns lite som om man hade Pippis guldpengar faktiskt. Rätt skönt att köra ner nävarna och röra runt. Jag förstår hur min namne Joakim Von Anka måste känna sig. Tur att jag inte äter choklad just nu.

Obs! Detta guldägg skall inte förväxlas med mitt tidigare inlägg om utmärkelser inom reklamområdet.