måndag, mars 20, 2006

Något saknas!

Har jag på något sätt varit otydlig? Jag är helt säker på att jag uppgav rätt adress till potentaterna. Ändå går dagarna och inget händer i mitt brevinkast. Visst, jag vet att posten ibland har kvalitetsproblem. Men under 2004 kom 96,4 % av de vanliga breven fram i tid och ytterst få försvinner. Så om det nu är så att jag haft en sådan osedvanlig otur att just denna eftertraktade inbjudan har kommit bort, vart finner jag den då? Har posten kvar sin lilla "eftersökningscentral" uppe i Kiruna? Är det någon som sitter där med min inbjudan i sin hand och undrar över vem den här märkliga adressaten är? Inte har väl hovet skrivit min adress med en slarvig och oläslig handstil? Nej, det är något som inte stämmer och det kan ju knappast ha varit Kungen själv som lagt sig i för det skulle ju i så fall bara vara till min fördel. Jag har nyligen varit med och fixat till det så att han får det bättre i sina små hus och för 15 år sedan hjälpte jag till att skydda hans hem från inkräktare, skrapande igelkottar och gamla läskigt knotiga träd. Bara jag nu inte missar hans lilla födelsedagsskiva. Jag har ju sett till att ha kläder och allt i ordning...