fredag, mars 17, 2006

Att tävla.

En stor tävlingshelg närmar sig. Imorgon är det ju dags för finalkväll i melodifestivalen. En klassiker i min värld och den absoluta höjdpunkten på schlageråret. Sen är det är dags för den årliga SM-finalen i bandy på Studenternas i Uppsala. Den matchen spelas på söndag klockan 14.00. Om jag åkte dit i år tror jag att det skulle bli tio-årsjubileum för min del. Men, eftersom övriga medlemmar av familjen uteblir i år så stannar jag hemma. Kanske är det enda sättet för Bajen att äntligen ta ett SM-guld eftersom det inte fungerat när jag väl varit på plats. Detta är nämligen vårens nästsista chans till en framgång för något av mina lag. Detta sedan Bajen mycket överraskande åkte ut Royal League nyligen. Det var verkligen en rejäl skräll! :-) Nästan lika stor som Brynäs sorti ut SM-kvartsfinalerna. Nu är det bara söndagens match och Hammarby handbolls slutspel som kan hålla vårkantens idrottsmungipor uppe på mig. Forza Bajen!!!