lördag, april 07, 2012

Påsken och Brynäs

Nu har den mest hektiska delen av påsken nått sin ände. Jag
sitter framför TV:n, Oscar har precis somnat och frun sitter med sin syster i
köket och smuttar på lite vin. Idag kom påsken till oss. Igår var det ju mer av
firande av svägerskans 30-årsdag. Då grillade vi. Idag var det påskaktig mat
och snaps. Idag har också Skellefteå till slut visat sig vara den starka
kandidat som ska möta Brynäs i finalspelet. Det sköna med det är att jag
slipper jaga biljetter. Nackdelen är då möjligen att jag inte heller får se
någon match live. Det gjorde jag i och för sig inte senast det begav sig
heller. Då firade jag på stan efter att ha sett den avgörande matchen med några
kompisar i min dåvarande lägenhet i Sundbyberg. Men det var 1999 det och alltså
rätt många år sedan. Mina brynäskompisar från den kvällen är idag mer
engagerade än jag och pendlar allt som oftast till Gävle och hemmamatcherna i
Gavlerinken/Läkerolen. Själv hade jag min främsta Brynäsperiod mellan typ 1984
och 1991. Under den perioden missade jag i princip aldrig en hemmamatch och
inget Leksandsderby. Därefter avtog min närvaro något fram till 1996 när jag
lämnade Gävle. Sedan dess ser jag alltför få matcher. Oftast bortamatcher i
Globen/ på Hovet.