onsdag, april 04, 2012

Drömma går ju

Jag tänkte ännu en gång återkomma till det här med att vinna pengar. Om man nu vann ganska mycket. Dvs. uppåt 100 miljoner kronor eller mer. Finns det då några särskilda saker man skulle göra? Jag tänker mig inte generellt utan mer specifikt. Som att glida in på NK och bara peka på saker och inte bry sig ett jota om vad det kostar bara det är snyggt. Eller det där med att välja ut värsta bioanläggningen till sin biosalong. Den typer av saker. Jag har några sådan listor i skallen. En sån lista handlar om idrott. Saker jag skulle vilja uppleva men som jag i normalfallet inte skulle prioritera framför andra saker. Som att:

1, Gå på en Super Bowl-final med bra platser
2, Uppleva OS men bo på ett lyxhotell och bara bestämma mig för vart jag vill gå när jag vaknar på morgonen. Typ att man kommer in över allt. (Ja, jag vet att allt inte kan köpas för pengar…)
3, Uppleva ett fotbolls-VM på samma sätt som ett OS.
4, Se ett Manchesterderby på Old Trafford, El Classico och andra stora derbyn från bra platser
5, Se SF 49:ers på Candlestick Park eller New Santa Clara Stadium (2014)
6, Se Montral Candiens hemma i Centre Bell
7, Se New York Rangers hemma i Madison Square Garden
8, Se en svensk som kommit långt i Australian Open
9, Se en brasiliansk stormatch med t.ex. Flamengo på Estádio do Maracanã


Jag har säkert glömt något skoj. Fyll på någon…