torsdag, januari 19, 2012

Drömvinsten

Det är inte jätteofta jag spelar på Lotto men det händer. Är ju lite torsk på att den där drömvinsten ändå skulle passa just mig. Igår föll ju drömvinsten ut med 133 miljoner kronor till en ännu okänd vinnare i närheten av Vimmerby. Nu är jag i allra högsta grad intresserad av när och hur vinnaren spelade. 60 kronor sägs det. Mina frågor…



  1. Slumpspel från Svenska spels maskiner eller egen rad?

  2. Om slumpspel, när lämnades den in?

Varför undrar jag? Vill väl egentligen inte veta men om det var slumpspel och lämnades in strax efter 12 igår lunch så har jag nog aldrig varit så nära dessa pengar. Gick en lunchvända på stan och fick en ingivelse att jag skulle spela på drömvinsten men sen kom något emellan så när jag passerade spelbutiken jag hade tänkt spela i ungefär 15 minuter över 12 igår så gick jag förbi och hade glömt bort att jag tänkt spela. Tänk om… långsökt? Självklart! Men chansen att vinna är 1 på 337.915.578 och senaste den föll ut var i juni 2011 så allt med drömvinsten är egentligen långsökt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

kör du alltså slumpspel?
/L

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home