onsdag, januari 11, 2012

10 härliga år!

Idag för tio år sedan bestämde sig jag och min fru för att satsa på ett förhållande. Vi blev helt enkelt ihop. Jag hade precis flyttat in till en etta på Söder från en 80-tals 3:a i norra Sundbyberg. Frun och jag hade cyberkänt varandra i ett par år. Kontakten hade intensifierats under hösten och strax före jul sågs vi för första gången på en fika. Efter jul så sågs vi lite mer med biobesök och annat skoj. På fredagen sågs vi för en middag hemma hos mig och ja… sen dess har det inte gått många nätter utan att vi sovit tillsammans. Hon flyttade mer eller mindre in hos mig från första dagen och det var början på en underbar resa. I början var det väldigt mycket film, teater, hemmamys och promenader i omgivningarna på västra Södermalm. På något sätt väcker dessa kvarter väldigt mycket känslor hos oss. Att se Högalidskyrkans torn är liksom hemma för oss. Sen dess har förstås mycket hänt. Det hinner hända mycket på tio år. Vi har rest, flyttat några gånger, firat jämna födelsedagar, lärt känna varandras vänner, förlovat oss, planerat bröllop, gift oss, genomgått en mycket tuff graviditet, fått en underbar son och nu senast köpt oss ett hus. Det kändes så rätt den där dagen för 10 år sedan. Det känns lika rätt idag och jag ser fram emot många fler årtionden tillsammans. Jag älskar dig Agnetha, min alldeles egna snöängel!