torsdag, oktober 13, 2011

Mediaflödet

Dagar som idag. När det är ett extremt nyhetsflöde så är det lite jobbigt att följa sociala medier. Jag tycker det var varit många såna dagar nu med Birro, Juholt m.fl. Det är ju ofta via de social medierna jag blir uppdaterad först, på typ Twitter, men där är också ett extremt flöde och bland de ca 120 jag följer så kan det en sån här dag komma ungefär 200 tweets på en timme. Det går ju inte att följa allt detta under en dag så det blir faktiskt en del skummande. Faktiskt så skulle jag önska mig en liknande funktion som Facebooks nya feature, dvs. att de mest intressanta kommer i ett eget flöde. Fast jag vill såklart välja ut dessa själv. Då skulle man, om man vill, kunna välja bort nyhetsmedierna en så här dag eftersom man ändå ser ungefär vad som händer. Men när 10 journalister som är aktiva på sociala medier hela tiden rapporterar så blir flödet rätt enformigt. Jag säger inte att det är fel, jag skulle bara vilja filtrera bort det ibland.