torsdag, oktober 06, 2011

Bussar, vyer och båtlivet

På ett litet sätt är det skönt att turistsäsongen är över. Busslinjen jag använder för att ta mig från jobbet till Oscars dagis går normalt igen. I slutet av sommaren kunde den vara 25 minuter försenad och då gällde det att ha gott om marginal när man skulle passa hämtningstiden. Nu går den nästan enligt tidtabell. Jag tror förresten att delar av bussresan har en av Stockholms bästa vyer. Jag älskar ibland den här stan. Jag kommer att sakna lite av det spontana och lite av de fina vyerna. Tur då att vi valt att flytta till en plats nära havet med en härlig havsviksvy. Funderar också på det här med båt, båtplats, förarbevis m.m. Det blir ett projekt att ta tag i så småningom. Inte än! Puh! Det finns gott om saker att ta tag i den närmaste tiden.


Vattnet vid vårt område


"Vår" brygga