söndag, oktober 02, 2011

Husvisit

Igår hade vi en bra dag. Lite återhämtning så här efter fruns första vecka. Jag och Oscar inledde dagen med att ta oss till Humlegårdens parklek. Vi var där vid åtta och först kvart i nio dök det upp fler barn med föräldrar/far- och morföräldrar. Vid nio gick vi hem igen via den konsumbutik som Oscar får köra egen barnvaruvagn i. Vi kör på bara en butik än så länge så att det inte blir tjat andra gånger när det kanske är svårare att låta honom köra runt. Senare på dagen gick hela familjen på promenad mot Djurgården.

Idag har vi som jag angav i söndagsplanen, besökt huset. Fast först åkte vi till Arninge och hämtade ut barnvagnen som vi haft på reparation och service. Därefter blev det en sväng förbi Oscars morfar och hans Anne för en mysig lunch. Svärfar följde sedan med oss till huset vi köpt där vi skulle träffa säljaren för en genomgång av värmesystem, prylar han kan tänka sig att lämna m.m. Föga förvånande här i Stockholm så kände säljaren och svärfar igen varandra. De hade till och med varit på resa tillsammans och setts via en för båda nära bekant. De fick möjlighet att skvallra lite och prata om kopplingarna. Oscar var lite vild så frun fick lite svårt att vara fullt nävarande på genomgången så vi får hoppas att jag tog till mig allt av värde. Säljaren erbjöd oss också ett riktigt bra pris för en fin grupp trädgårdsmöbler, en grästrimmer, en häcksåg, en häcksax, några krattor och räfsor och inte minst en gräsklippare. Taget! Först nu inser jag vad det där med häck kan komma att innebära i form av jobb… Nej inte riktigt men som så mycket annat så börjar det kännas verkligt!