fredag, april 08, 2011

En kamp med tandtrollen

Igår tog jag min tandvärk och gick till tandläkaren. Jag har känt av lite ”förkylningstandont” i några veckor men de senaste dagarna har det gjort rejält ont när jag precis nattat sonen (sängliggande läge är tydligen inte bra). Nu visade det sig att jag fått en spricka i en tand och in i den lilla sprickan har tandtrollen härjat fritt ända in till nerven som nu blivit inflammerad vilket innebär att tanden måste rotfyllas. Nu hann inte min tandläkare göra hela ingreppet igår så istället för halvfärdig åtgärd ska vi försöka göra det inom kort på någon återbudstid från tandläkaren. Han fixade en provisorisk lagning med inflammationshämmande åtgärder. Jag fick rådet att käka dubbel rekommenderad dos av Voltaren och maxdos av Alvedon om jag fick ont. Käkade så under eftermiddagen och kvällen men nu har jag skurit ner på tabletterna. Hoppas jag hinner bli åtgärdad innan jag får ont igen.