tisdag, mars 08, 2011

Sjukor hit och dit

När jag gick och la mig för att söva Oscar igår kväll så kändes det som om en förkylning slog till med full kraft. Under timmen med Oscar så blev jag hängig, fick tandvärk, svidande ögon och tryck ovanför ögonen. När jag kom upp så blev det the, whisky och piller och sen gick jag och la mig rätt tidigt. Av någon anledning vaknar Oscar halv fem på morgonen och jag trodde att det skulle innebära att jag skulle bli helt sänkt. Men döm av min förvåning när det faktiskt var så att förkylningskänslorna var helt borta. Oscar vägrade somna om eller gå och lägga sig efter vällingen och sen var dagen liksom igång. Jag jobbade hemma på eftermiddagen och gick sedan och hämtade Oscar. Frun säger att hon känner sig hängig och det slutar med att blir magsjuk. Så nu är frågan… magsjuk? När är det Oscars och min tur?