lördag, februari 26, 2011

Apple till slut...

I förrgår beställde jag en ny jobbtelefon. Min chef föreslog att jag liksom de flesta andra på enheten skulle kunna läsa mailen i mobilen och ett av de få alternativ som finns är Iphone 4. Jag har försökt kämpa emot Apple-produkter men i detta fall gick det inte. Visst, jag hade tydligen kunnat välja en Nokia också men eftersom dom totalsågas för sina smartphones och har ett operativsystem som snart är utdömt så får jag köra på Iphone. Den programvara som jobbet använder funkar tydligen inte på mobiler med Amdroid och Windows som operativsystem. Leveranstiderna på Iphone 4 är halvlånga så det kan ta ett tag innan jag är up and running men visst ser jag fram emot det. Hade annars hoppas kunna gå på en HTC!

Min gamla mobil har i precis samma veva fått fel på kontakten där man sätter in headset så nu är det hopplöst att snacka i headset. Det glappar rejält och tydligen löses det bara genom att kontakten byts ut.