onsdag, februari 10, 2010

Nytt jobb eller? Nja…

Det känns inte som om det blir något nytt jobb just nu för min del. Jag borde ha hört något om jag gått vidare nu men icke. Ansvarig chef hälsade mycket kort på mig imorse så jag känner att det nog är kört. Känns kanske inte så oväntat men när man väl kommit på intervju börjar man ju ändå tro att det finns en möjlighet. Det märkliga är att detta är lite ovant för min del. På senare år har jag ju i princip alltid fått komma på intervju och nästan alltid också fått ett erbjudande. Jag har ingen aning om varför men det har liksom fallit sig så. Så att nu inte vara med på sluttampen och vara en av de tre resterande kandidaterna känns… tja… annorlunda. Men jag gick ju in i den här rekryteringen med rätt öppna ögon och insåg att det fanns en detalj som kanske inte talade för mig och den kan jag ju inte bortse ifrån. Kommer nog ändå att försöka få lite snabb återkoppling från ansvarig chef under morgondagen. Något som känns än mer konstigt är att en av slutkandidaterna troligen är en person som jag nyligen själv intervjuat och som inte fick jobbet hos oss.