måndag, februari 23, 2009

För lång helgpromenad

I lördags var det dags för en långpromenad på några kvarter igen. Det gick rätt bra så på tillbakavägen slank jag in i en matbutik för att handla några få saker till lunch. Fruns satt på en stol utanför så jag försökte verkligen att ta mig igenom butiken snabbt. Dock hade jag svårt att inte låta handen svepa ner en och annan pryl som behövs därhemma. Den här promenaden blev för mycket för frun. Hon var beredd att krypa hem sista biten. Hon mådde riktigt dåligt och trodde hon skulle dö. Hon blev sedan sängliggandes resen av helgen. Normalt sett brukar hon försöka sitta upp korta stunder men den här gången gick vi tyvärr över gränsen för hennes kapacitet. Nu blev det dessutom svårare att börja trappa ner på medicinen vilket läkaren, på min inrådan efter granskning av FASS, ordinerat.