måndag, februari 16, 2009

Metallskräck!

Vi brukar inte missa när det är melodifestival på TV. Således satt vi där i lördags också. Det var en jämtjock omgång där jag nog mest gillade systrarna från förr och pojkvaskern Måns. Min fru, som har några fler rockådror än mig, visste dock vilken nerv hon hittat när bebisen började sparka hej villt under hårdrocksgruppens HEAT:s låt. Retsamt glad upplyste hon mig om att det bebisen gillar hårdrock. Jag försökte förklara att bebisen sparkar för att det låter illa men det argumentet skrattade hon bara bort eftersom vi vet att bebisen annars rör på sig rätt bra när det är något som den troligen gillar. Så nu har jag utlovat ett musikfritt hem så när som på vaggvisor och Depeche Mode. Tyvärr vet jag ju tyvärr inte riktigt vad frun har för sig på dagarna… Jag bävar!