tisdag, november 18, 2008

Nu börjar det reda upp sig

Fredagen blev inte alls så ledsam som jag befarat. För efter flera års vånda och ångest verkar det istället se ut att lösa sig. Jag var på väg att hoppa av jobbet för ett tag sedan men av någon konstig anledning höll jag mig kvar. I fredags skrev jag ju om min kollega som skulle byta jobb men nu beslutade sig min kollega för att stanna och kollegan som är tjänstledig längtar tillbaka. Allt har nämligen vänt! Chefens chef, ja man kan kalla honom så fast det egentligen inte stämmer men han som nästan bestämmer allt för oss är det i alla fall, beslutade efter att ha talat med högsta hönset att det skulle bli ordning på torpet. Allt hände över en natt där mellan torsdagen och fredagen. Vi ska alltså byta organisatorisk tillhörighet och vi kommer att få en chef som vi alla gillar och det kan komma att bli superbra det här. Allt detta p.g.a. ett hemligt telefonsamtal från någon till någon om att det höll på att barka iväg helt åt fanders. Tack till någon, som jag inte riktigt vet vem det är!