fredag, november 14, 2008

Klantjocke

Igår var jag en sån där drummel igen. Märkligt att det finns sådana dagar. Dagen funkade bra, ja till och med riktigt bra fram tills det att jag var på väg hem. I närheten av hemmet byggs det en del och jag passerade därför en träbro över ett hål i asfalten. Som ni kan läsa nedan så har jag tydligen hala skor vilket här visade sig. Det var en blöt hinna över träunderlaget och den fot jag satte framför kroppen gled iväg vilket fick min datorväska att flyga åt ena hållet och landa i en riktigt kladdig pöl. Matkassen slungade jag in i ett räcke och det bakre kostymbyxbeklädda knäet gick också ner i en brun sörja. Superpust av väska och kemtvätt av byxa väntar men min rock tycks ha klarat sig från kladdet.

Väl hemma var det så dags för att laga mat vilket gick galant. Sen skulle jag fixa lite ugnspannkaka till matlådor m.m. vilket såg ut att gå fint fram tills det att den hade varit inne rätt länge och jag började fundera över varför den inte fluffade något alls. Ägg! Ja det hade jag ju missat att slänga i. Så det var bara att börja om.

Något senare på kvällen så fixade jag lite kvällsfika och var på väg ut från köket med en assiett och en kaffekopp och eftersom vi har ett draperi till köket så frigjorde jag en handen för att föra draperiet åt sidan men se det klarade jag verkligen inte. Jag spillde ut en del av kaffet ut över rumsgolvet och jag fick mig en liten städstund.

Hur kommer det sig att man klantar sig så under en och samma dag (eller i detta fall bara under några få kvällstimmar)?