fredag, februari 01, 2008

Depeche

Häromkvällen knallade jag omkring hemma med radio i lurarna och väntade på att frun skulle komma hem från jobbet. Där i vardagen fick jag en aha-upplevelse jag titt som tätt får och det var… ”Jädrar va bra Just Can’t Get Enogh” är. Vince Clarke måste ha gjort en av världens bästa låtar när de fick till slingan i den låten. Underbart bra. Jag var på en avtackning av en kollega på en annan enhet igår och mitt under ett tal så börjar ”Just Can’t Get Enough” spelas som ringsignal på en mobil några kontorsrum bort. Jag är så frustrerad över att inte veta vem som hade den som ringsignal. Själv väntar jag bara på att någon ska känna igen min ringsignal när jag sitter på tunnelbanan. Vore så kul att få se ett igenkännande leende! Fast jag avslöjar inte vad jag har!