onsdag, december 12, 2007

Julförberedelser

Julklappsröran börjar reda ut sig. Dagens lunch var iofs inte så lyckad men jag fick i alla fall en massa nya intryck och uppslag och information om saker som var slut och kanske kommer in nästa vecka. Nu är det väl julklapp till jobbets julklappsutdelning som är nästa knäckfråga. Jag har tre uppslag men jag ska nog ta och gå på min teknikimage och gå på en ”onödig” IT-nördpryl. Det börjar bli gott om bilder i mobilen på prylar som skulle kunna vara möjliga klappar och faktiskt finns det där ett antal saker mellan 50 och 100 kronor som kan bli bra extraklappar. Igår köpte jag en julost och årets första vörtlimpa vilket inte var en dag för tidigt. Jag tror t.o.m. att min hustru blev lite inspirerad för hon föreslog nyss att vi ska äta risgrynsgröt och skinksmörgås ikväll. Jag hoppas charkdisken har lite julskinka att skära upp.