måndag, december 10, 2007

Elaka Jocke

Idag är jag en elak person. Inte medvetet men i effekten av mina handlingar. Jag ställde nämligen veckarklockan en timme för sent imorse. När jag sedan fixat frukost åt mig och min älskade och tagit det lika lugnt som vanligt så beger jag mig mot jobbet. Efter några hundra meter ringer frun och frågar mig med upprörd stämma varför jag väckt henne en timme senare. Själv förstår jag ingenting men helt klart har hon rätt i sin iakttagelse. Även jag är på väg mot jobbet en timme senare än vanligt. För mig var det nu ingen fara men för henne som hade ett viktigt möte med personer hon aldrig träffat så var katastrofen nära. Jag brast rejält i mitt ansvar och det är så konstigt att jag inte lyckades märka något på hela morgonen. Jag följer tydligen bara minuterna på morgonen. TV kör ju dessutom samma inslag både före sju och före åtta morgonen. Det var en märklig känsla. Nu slutade det lyckligt för frun men det hade lika gärna kunnat gå illa. Det är första gången det händer men det känns som om det är dags för en liten extra säkerhetsåtgärd.