torsdag, november 29, 2007

Frisörbestyr!

Igår var jag hos min frisör. Det var bara två och halv vecka sedan sist men eftersom det är bal på lördag så krävdes det en liten finputsning. Som så många andra frisörer i Stockholm så är min frisör kristen syrian. Vi har ofta rätt mycket att prata om och vi kommer ofta in på sport. Är det så att jag inte hängt med i Italienska ligan på ett tag får jag nästan ta och läsa på lite innan frisörbesöket. Jag har gått till samma frisör eller i alla fall till samma salong i snart tio år. Men hur började det?

Som ny i stan så väntar ju en jobbig process med att hitta ny tandläkare, frisör, bilverkstad, skomakare, skräddare, husläkare etc. När det gäller frisör så försökte jag hitta en frisör nära jobbet eftersom frisörerna i närheten av min bostad inte alls lockade. Jag frågade några kollegor och fick från två killar samma frisörtips. Det var dessutom ett ställe som verkligen bara låg runt hörnet. Lät ju prima så jag knallade dit. Väl där blev jag klippt av ägaren, som än idag är min frisör. Men jag tror inte att mina kollegor hade nöjt sig med att bli klippt av den manlige ägaren. På salongen arbetade nämligen två mycket bystiga blondiner och det var inte alls svårt att förstå varför just dessa kollegor ville till just den här frisörsalongen. Tjejerna slutade så småningom men eftersom jag oftast är nöjd med min klippning så har jag hängt kvar.