torsdag, november 29, 2007

Nya julrutiner

I år slipper jag tågeländet över jul. Vi tar istället vår fina bil till mina föräldrar dagarna för jul för att sedan återvända till min frus stora familjefirande på själva julafton här i Stockholmstrakten. Det blir en speciell jul. Det är nämligen första gången som jag och frun firar jul tillsammans. Vi har hittills firat julafton hos respektive föräldrar under de år vi varit ett par. Sedan har jag kommit till Stockholm under juldagen för att fira en andra julafton med min älskade och hennes familj. Samtidigt kommer det att vara förstå gången som jag inte firar julafton med min familj och det har varit en känslosam process för att komma fram till den lösning vi nu valt. Det är inte alltid så lätt med förändringar, allra helst för föräldrar. Bonusen blir väl att min familj får hela julen med mig och min fru nästa år.