onsdag, december 12, 2007

Måndagen den 10:e

Med åren har jag insett att det finns vissa dagar då man verkligen inte fungerar. Ni vet sådana dagar då en liten smula på golvet känns som en hel knäckemacka, eller då den enda droppen från hustaket som faller på en halvtimme faller just mitt på ditt huvud, eller då allt man kan snubbla på blir en dödsfälla ja helt enkelt en sån dag när allt går fel. Jag hade en sån dag i förrgår. Ni har redan läst om morgonen (om inte se nedan) och sen fortsatte det lite lätt under dagen. Jag fick inte mycket gjort av alla julklappsbestyr jag tänkt mig. Saker var slut eller så hade priset helt plötsligt höjts enormt. När jag sedan var hemma och vi hade ätit middag så fanns det mat över till en matlåda som om min fru skulle få med sig till jobbet. Den lyckades jag krångla i golvet så att det skvätte grönsaker och röd tacosås över både luckor, byxor och golv. Jag vet inte om det är så att en sån här dag egentligen är ett bevis på manlig PMS eller om det är någon annan störning jag drabbas av då och då (om än mycket sällan). Det är som att uppleva fredag den 13:e lite plötsligt så där.