onsdag, december 19, 2007

Dagens schema

Ja nu har städdagen kört igång. Jag är ledig hela dagen och har startat upp som en vanlig morgon. Men istället för att lämna frun i frukostsoffan så satt jag kvar när hon reste sig. När hon väl lyft mot jobbet så började fejandet. Strax före åtta körde jag igång första tvättmaskinen och sen har jag skummat av golven med damsugaren. Nu ska jag försöka rensa upp lite bland julklappsinslagningsprylarna och sen så...

Göra ren spisen
Få köket att glänsa
Rensa under diskbänken
Plocka i vardagsrummet
Plocka i hallen
Plocka i sovrummet
Dammsuga hela lyan
Skura badrummet
Springa upp och ner i tvättstugan
Dammtorka
Sortera lite i vardagsrummet
Piffa...

och allt detta ska förhoppningsvis vara klart vid 17.30. Så detta inlägg och koppen kaffe därtill blir en kortvarig njutning.