tisdag, juni 12, 2007

Sommarflytten

Sommaren närmar sig med stormsteg och än så länge har vi inte hunnit flytta ut till ”sommarhuset”. Det har liksom gått i ett. Men snart så. Vi tänkte börja med att ta ut lite småprylar och ta ut en liten TV. Det gäller bara att få med sig en digital dekoder ut dit. Har inte behövt bry mig så mycket om sånt tills nu. Jag ska nog kika runt lite efter olika billiga dekodrar. Det behövs ju inte så mycket så där på sommaren och i huvudbyggnaden har ju svärfar alla möjliga kanaler. Vi köpte lite fräscha sängkläder till huset i helgen så nu är det väl bara att packa en bra väska och sen är vi flexibla därute. Nej just ja, jag behöver köpa ett par bra skor som man slinker in i lätt när man springer mellan husen och bryggan eller kanske ner till caféet några hundra meter bort. Såg ett par sådana hemma hos kompisar i helgen och jag undrar om jag inte vet vart dom är köpta…