torsdag, juni 07, 2007

La dolce vita!

Nu är vi tillbaka. Vår första bröllopsresa (av flera) har tyvärr nått sitt slut och vi är tillbaka i Sverige efter några underbara dagar i Rom. Det var en helt makalös resa till en stad vi inte tidigare besökt men som vi med all säkerhet kommer att återvända till. Min nyblivna fru var t.o.m. så smart att hon stod på sig så att vi fick ett hotell som inte bara var superfint utan även hade en rejäl pool med tillhörande solstolar. Så vi han t.o.m. bränna oss lite.

Jag kommer att återkomma med inlägg om iakttagelser från resan men en första spaning kommer här. Italien ÄR fotbollstokigt. Alla SMS som kom till mig när vi satt i en bar under matchen mellan Sverige och Danmark skapade en kaosbild om vad som hade hänt. 3-0, 3-3, samt detta kryptiska från min pappa ”5 m kva sv straff d sto plan d bry m??” Ehhh… pappa är ingen stor SMS:are och det framkom verkligen här. Helt ovetande om vad som egentligen hände är det väl ändå nästa omöjligt att förstå innebörden av hela SMS:et. Slutligen kom ett SMS med 3-0 och inte blev min värld klarare av det. Jag anade mig ändå till vad som hade hänt men den enda engelskspråkiga kanalen, CNN nämnde naturligtvis inget. Italiensk TV-media pratade bara om Italiens match. Dagen efter visste jag lite mer men blev ändå uppdaterad av en kypare som efter att ha hört att vi var svenskar började prata om Ibra och att han sett matchen och berättar förloppet och skakar på huvudet. Alltså… det verkade som om han inte bara sett ett ”inslag” utan faktiskt matchen och detta säger ett dygn efter att Italien samtidigt spelat match mot Sverige. Undrar om killen höll på Inter? Fast det är klart han kan ju ha hållit på Roma och ville följa Chippen, eller så hade han en svensk flickvän fast troligast är kanske att han bara älskar fotoboll. Italien ÄR fotbollstokigt!