fredag, juni 01, 2007

Lugnet väntar!

Snart kan jag gå på lunch från jobbet utan att ha en massa saker som skall göras. Om någon vecka har allt kringjox runt bröllop m.m. ebbat ut och det kanske finns tid för en Youghurtglass i solskenet. För det ska tydligen bli fint väder här i Sverige. Idag tog jag en sväng förbi en företeelse som tydligen inte så många utnyttjar längre. Jag var förbi mitt bankfack. Jag har haft bankfack (ja eller vad det får kallas numera) i 20 år och är nu inne på mitt tredje bankkontor efter diverse flyttar. Men varför har folk slutat använda bankfack? Är viktiga dokument numer så pass digitala att man litar på tekniken? Sen har ju folk diverse avtal och andra viktiga handlingar men dom blir tydligen liggande hemma numer. Nej jag gillar mitt bankfack och som ung drömde jag om att ha en liten whisky liggande i bankfacket för att fira varje gång man gjort en bra affär och skulle bära ner alla papper till bankfacket. Det blev aldrig av. Jag har både firat och sörjt affärer men det har aldrig kommit någon plunta till bankfacket. Just det kanske tillhör en äldre generation. I sanningens namn är det inte så ofta jag besöker mitt bankfack men tillräckligt ofta så att viktiga kopior, original, minnessaker m.m. skall komma dit inom ett halvår iaf.

Nu är det snart helg så det blir nog tyst här i några dagar och i början av veckan så är jag enligt schemat väääldigt upptagen så… jag skriver igen när nationaldagen närmar sig… kanske…