torsdag, mars 15, 2007

Lydmar återuppstår!

Ja tydligen ska Berns ägare, herr Lydmar, köra igång med ett nytt hotell under namnet… Lydmar, på Blasieholmen bortom Grand Hôtel och Nationalmuseum. Om jag inte tar fel så skall hotellet inrymmas i Edelstamska huset men jag är inte säker. Det kanske är så att den slumrande delen bortom Grand Hôtel ut mot Skeppsholmen kommer att kunna leva upp rejält. Om nu Lydmar öppnar upp där och det inom kort kommer att öppna upp än mer intressant verksamhet på Skeppsholmen och dessutom kanske Nobelmuseet kommer ut dit så kan det bli ett helt nytt tempo i dom krokarna. Det som alltid varit min gröna lunga kanske kommer att bli betydligt mer befolkad än vad jag önskar. Samtidigt tycker jag det är spännande med det arbete som pågår med att levandegöra Skeppsholmen med Skeppsholmsdagen och fokusering på näringsrika verksamheter som hjälper till att bevara holmen med dess något Maritima prägel. Ägaren till det nya hotellet, Per Lydmar har tänkt sig att skapa ett familjärt hotell med inriktning på konst, foto och musik. Det ska bli spännande att se resultatet. Hopp finns om ett fint hotell efter att ha sett Per Lydmars fina ”Berns Hotell”.