tisdag, mars 13, 2007

Mina kläder, igen

Ibland undrar man vad som är meningen. Jag har ju haft stora problem att hitta det jag söker för att ha på mig på bröllopet. När jag sedan har rena turen att hitta det jag söker så inser jag att det inte blir tal om att hyra utan att köpa kläderna. Så i förra veckan började en jakt på bästa pris eftersom det ibland skiljer sig lite. Detta innebar bl.a. att jag besökte en butik jag besökt många gånger tidigare i fredags eftermiddag. Jag ber dem ta fram ett pris och sedan knallar jag ut mot busshållplatsen och ser bussen försvinna iväg. Lätt irriterad över detta (det tar ju 4 minuter till nästa buss) kommer jag ihåg att det ligger en till liten butik lite längre upp på gatan. Vi har varit där en gång förut men tyvärr kändes det varken rätt vad gäller klänningar eller herrkläder. Men jag tar mig några minuter och går upp dit och ställer lite förstrött frågan om de har märket och om de fått in senaste kollektionen. Svaret blev förvånansvärt nog jakande även på fråga två vilket var förvånande eftersom de i så fall är en av två butiker inne i stan som fått hem dessa kläder. När det sedan visar sig att dom dessutom hyr ut kavajen (jag får köpa byxan om jag vill ha byxa i samma tyg) så är det bara att hosta upp handpenningen. Dessutom kan de tänka sig att ta hem en till storlek för uthyrning om jag behöver det. Den ena av två storlekar som jag kan ha var nämligen redan bokad men de visade på hög servicenivå när de sa att de kan ta hem en till kavaj av just den storleken. Nu är väl just denna storlek den vanligaste och dessutom har dom nog på känn att många fler än jag har samma goda smak så… Det blir nog lite ”win-win” av detta! :-)