torsdag, november 09, 2006

Julbiljetter

Igår var det så dags att hämta ut de redan betalda tågbiljetterna till jul. Tydligen börjar det dessutom bli väldigt ont om flyg och tågresor runt jul. Jag har chansat lite och bokat ett tåg vid 17-tiden dagen före julafton. Eftersom det tyvärr kan vara så att jag måste jobba den dagen och inte vet om allt är klart så blir det intressant att se om jag hinner med tåget. Annars skulle man kunna säga att det ser mörkt ut vad gäller att fira jul med föräldrarna. Men det där löser sig säkert. Bredvid mig på centralstationen stod också den person som mest av allt kan påverka min arbetstid just dessa kritiska juldagar men även hon var fundersam över vad man skulle hinna med eller inte. Jag åker tillbaka till storstan på juldagen för att fortsätta julfira med sambon. Julstress men oj så härligt!