torsdag, september 21, 2006

Back to paper!

Nu har jag tröttnat på dessa elektroniska kalendrar. Jag trodde nog aldrig jag skulle säga det men så är det. Efter år av Palm Pilots och Pocket PC:s har jag gett upp. Det är inte bara mitt fel utan delvis arbetsgivarens också som har ett så högt säkerhetstänk att synkningar näst intill är omöjliga. Idealet vore ju att ha en webbaserad kalender som kan synkas mot nätverket, den bärbara datorn, handdatorn och mobiltelefonen. Just nu lyckas bara synkning mot min Pocket PC men den har rensats två gånger på kort tid nu och jag orkar inte installera ny programvara igen. Så nu sitter jag här med papperskalendern, känns ovant men kommer säkert att fungera. Än så länge kör jag fickvarianten och hoppas slippa komma tillbaka till tiden med tjocka filofaxer men vem vet…