måndag, september 18, 2006

Korkarna i taket!

Helgen har präglats av firande. God mat, gott vin, flera flaskor champagne har konsumerats. Men vi har varit gladare än killen i Netonet-reklamen även om vi ständigt uttalat ”Vi firar, vi firar”. Den sista champagnekorken åkte i taket igår kväll vid 22-tiden när Reinfeldt äntrade scenen och meddelade att Alliansen segrat. Det ska bli intressant och roligt att se vad Alliansen nu kan göra av detta. Men ett byte behövdes. Makten får inte bli en självklarhet och S har verkat vara ett trött och respektlöst parti den sista tiden.

För mig och många andra runt om i landet får valet större konsekvenser än för gemene man. Stor ovisshet råder om vad som nu komma skall. Min situation har varit bra den senaste tiden men ingen vet vad som lurar runt hörnet. Jag kanske förlorar mina kollegor, jag kanske får en ny usel chef, jag kanske får ny hemvist, ja ingen vet och vi får tyvärr vänta rätt länge på besked. Men hoppet om en bättre situation även utanför det politiska finns. Nu ska vi använda några dagar åt att fundera över framtiden och säga farväl till några arbetskollegor som med kort varsel snart lämnar min arbetsplats. Nya tider är här! Borgerligheten har segrat och äntligen har vi en borgerlig regering igen. Välkommen hit Reinfeldt, Olofsson, Leijonborg, Hägglund m.fl. Vi väntar på er!