torsdag, augusti 17, 2006

Tunnelbaneflirt!

Igår såg jag en flirt födas på tunnelbanan. En tjej klev på vid min station och på stationen senare klev det på en kille. Han satte sig bredvid henne och båda satt då mitt emot mig. Någon station senare ser jag hur båda börjar småle och skruva på sig och till slut ser dom på varandra en kort stund innan blickarna far iväg. Jag blev själv okoncentrerad i min läsning och ville naturligtvis följa utvecklingen. Jag lade märke till att han liksom trängde upp sig mot tunnelbaneväggen när han kom och satte sig innanför henne. Kanske för att han liksom invaderade lite på hennes privata sfär. Efter deras små leenden satt han betydligt mer avslappnat och hade armen närmast henne längs sin sida istället för som tidigare, armarna i kors. Hon klev av stationen före honom och han såg långt efter henne när hon gick av och passerade utanför fönstret. Jag antar att det antingen kommer ett SMS i tidningen Stockholm City eller att dom åker med samma tunnelbana idag! :-)