torsdag, mars 10, 2011

iPhonified

Nu har jag satt igång med min iPhone. Rätt mycket som är annorlunda och det gäller att lära om. Har ett jätteproblem och det är att jag inte lyckas hitta bilderna på datorn när jag öppnar iTunes. Mer efterforskning ikväll. Såg någon notis om en bugg i inställningar som ibland gör sig gällande. Nåja…

De första apparna blev TweetDeck och Facebook. Därefter Mixmegapol (eftersom knäppgökarna på Apple inte orkar aktivera den befintliga FM-mottagaren i telefonen), SR Play och naturligtvis FligthtRadar24. Måste nog ta och skaffa pro-versionen av FlightRadar24 eftersom jag gärna vill kunna se mer än bara Call sign. Vill ju kunna se flygplanstypen och destination etc.

Annat på todolistan är att skaffa en ordentlig ringsignal och inte iPhones tråksignaler. Känns som om allt låter som Nokias gamla standardsignal. Men där måste man tydligen konvertera den fil man vill använda från mp3 till ja… nått applejox. Det finns en hel del kvar att lära.