måndag, november 29, 2010

Oscar på sitt andra bröllop

Förra helgen hann vi dock inte med någon pulkaåkning. Då var det istället dags för fruns systers bröllop. På måndagsmorgonen skjutsade jag och Oscar frun, som var maid of honor, till Grand Hôtel där bruden och övriga tärnor skulle fixas iordning. När vi sedan kom hem så dök Oscars farmor och farfar upp. Dom skulle vara barnvakt senare på kvällen och vi ville att Oscar skulle hinna träffa dom innan dagens alla aktiviteter körde igång. Oscar fick presenter och när dom väl var öppnade så hade han en spis och hel köksutrustning och sen kokade han mat så fort han kunde under helgen. Oscar valde att inte sova något denna dag vilket oroade mig lite eftersom det är lite enklare att ha med honom om han inte är trött. Strax före två anlände vi till Scandic Hotel Hasselbacken och där bytte jag om på Oscar. Han fick på sig frackskjorta, frackväst, vit fluga, svarta frackbyxor, en svart frackkavaj och svarta Adidassneekers. Han var så söt. Men ovanpå detta åkte overallen och mössan innan vi gick upp till festlokalen och lämnade barnvagnen. Strax före tre var vi på plats i kyrkan. Oscar väntade mig med på brudföljet ute i vapenhuset. Sen tog Oscars mamma med sig Oscar först in i brudföljet. Han hade bråttom och nästan släpade med sig mamma in i kyrkan. Han kom sedan på att det lät kul när man sparkade i träbänken så efter en liten stund gick jag och Oscar ut ur kyrkan en sväng och kikade på de fina levande ljusen som han tyckte att vi skulle blåsa ut. Efter vigseln var det välkomstdrink i festlokalen och mingel i någon timme. Oscar for runt bland övriga gästers ben och trivdes riktigt bra. Efter det gick vi upp till festlokalen där Oscar hade en fin kantplats på honnörsbordet. Där bjöds sedan på smörgåsbord och Oscar gick direkt på köttbullarna, prinskorvarna och potatisen. Nu började klockan bli rätt mycket och Oscar lämnade festen i stor stil och fortfarande med ett gott humör. När vi sedan kom hem dök Oscar på sin fina spis och kokade sedan mat en stund i frack innan välling och nattning väntade. Min pappa skjutsade tillbaka mig till festen och där tog jag tydligen ikapp tappad tid genom att dricka lite för mycket och bli jättetrött (dagen efter). Bröllopet var jättefint och bruden och hennes man var superfina. Festen var också jättetrevlig och jag gillade verkligen musiken som spelades. Det var kul med så mycket engelskspråkiga gäster och dom verkade verkligen ha gillat Stockholm och Skansen. Tyvärr kom ju snön några dagar senare för hade den kommit hade det varit magiskt fint på Skansen den där dagen.