söndag, oktober 17, 2010

Tid för klipp

Det nya livet som deltidsföräldraledig innebär att egentiden minskat rejält. Inte som om man är föräldraledig på heltid men ändå lite. Saker som annars var enkla och självklara är nu lite bökiga. Som att gå en vända och leta presenter eller julklappar. Eller att få en tid hos frisören. Imorgon har jag möjligen en liten lucka men har ingen tid bokad. Det får i nödfall bli ett spontanbesök på något annat ställe. Det är ändå en månad kvar tills jag behöver se ut som jag brukar så jag hinner med ett besök till hos min ordinarie frisör innan dess. Om det inte blir vabbande eller något annat kul som stökar till det. Samtidigt… samtidigt är det helt underbart att vara med Oscar så det handlar verkligen inte om det. Bara det att man inte hinner med som tidigare. Men så är det ju att vara småbarnspappa eller hur!