tisdag, mars 11, 2008

Stora gratulationer!

Är det inte fantastiskt? MAX hamburgare regerar! Den internationella stortidningen inom resesegmenet Travel + Leisure, som varit ett bra stöd för att hitta vårt ideala bröllopsresemål, har utsett MAX hamburgerbar på Arlanda (inrikesterminalen) till en av världens tre bästa flygplatsrestauranger. Är inte det något att lyfta på hatten för? Jag som har rötterna norr om myggomspunna Dalälven har naturligtvis en stor förkärlek för just MAX hamburgare. Jag är en av dom som grät tårar när MAX lade ner sin restaurang på Drottninggatan i Stockholm för massor av år sedan. Jag är också en av dom som hurrat när de nya restaurangerna poppat upp vid Norrmalms torg och på Vasagatan. Det är inte heller helt fel att det finns några inom köravstånd i förorterna runt Stockholm. Nu saknar jag bara ett stopp norr om Uppsala innan man kommer ända upp till Sundsvall. Den nya, öde sträckan mellan Uppsala och Älvkarlen borde vara idealisk för ett MAX-hak nu när de båda restaurangerna längs gamla E4:an i Uppsala inte finns inom räckhåll.

Stort grattis till MAX! Lycka till i utlandet! Jag firar nästa gång jag går på MAX genom att beställa en extra Green & Garlic.