tisdag, mars 04, 2008

Avsaknad av bra adressregister

Ibland förvånas man över hur vissa avsändare kommer över just min adress. Varför blev just jag utvald för detta utskick? Men häromdagen förvånades jag över att en myndighet, som har relativt omfattande kontakter med nästan hela svenska folket, inte har uppdaterade adressregister. Jag fick nämligen ett brev från PPM häromdagen som bl.a. meddelade att de skickat post till mig men fått tillbaka brevet med hälsningen från Posten om att adressaten är okänd. Postens svar var kanske inte så konstigt eftersom det är nästan sex år sedan jag flyttade ifrån den adressen. Blir man inte förvånad över att en så stor myndighet inte lyckas tanka av Svensk adressändring, skattemyndigheten, SCB eller annan lämplig aktör rätt adresser till medborgarna och skattebetalarna i detta land?