måndag, februari 18, 2008

Omgång 2 till ända.

Ja så var den andra omgången av Schlagercirkusen över. Lite skandal var det nog att en så vass låt som Andras och Carola körde inte gick vidare. Nån vajsing måste det har varit. Det var ett mycket starkt startfält och jag tyckte att såväl Sanna som Ola gjorde bra ifrån sig och hade bra material. Som det känns nu är det skandal om inte Andreas och Carola går vidare från andra chansen. Men det är väl också så att en vinst där innebär att man har ett litet försprång när det kommer till den stora finalen.

Det som grämer mig mest är att jag under onsdagen bestämde mig för att tvillingbröderna Rongedal skulle komma att göra sällis med Andreas och Carola till finalen. Jag skröt vitt och brett om min analys som jag faktiskt trodde på och oddset var ju mer än 10 gånger pengarna så det var verkligen värt det. Men… jag kom mig aldrig för att spela och det är inte själva avsaknaden av penningvinst som grämer mig utan att jag inte gjorde något av min fullträff till analys. Nåja… fullträff var det väl inte eftersom jag bara prickade in en av två men det var ju just det jag prickat in som kändes så pricksäkert, mitt i prick så att säga.