lördag, januari 26, 2008

Gamar!

I fredags eftermiddag lämnade jag arbetsplatsen lite tidigare för att bege mig till Älvsjö och gå på branschdagarna av resemässan "Travelshow". Inte för att jag hade där att göra men lite nyfiken är jag så... Det var något år sedan jag var på mässa och jag blir lika förvånad varje gång. Nu var det kanske lite extra den här gången eftersom det var en mässa med en massa trevlig konferensgårdar representerade. Dessa förtag bjöd på rätt mycket godsaker och alltså inte bara geléhallon och kolor. Det var kakbufféer, snittar, tryfflar, petit fours, vitt vin, espresso m.m. Vad är det då som förvånar mig? Jo självklart besökarnas framfusighet och fräckhet. Jag stod och pratade med en kille från ett av "konferensslotten" nära Stockholm. De hade en stor burk med små chokladbitar (ni vet sådana där platta fyrkantiga som är inslagna i papper) och när jag stod bredvid den var det minst 10 stycken som var där och öste ner en eller två nävar choklad i sin påse fylld med broschyrer (och troligen rätt mycket godis). Vad är det som får folk att göra så? Bara för att det är något det bjuds på så borde det ju finnas någon spärr... visst om det var olika sorter så kanske man kan ta en av varje sort men... hela nävar!!! Nej jag tycker det är lite groteskt. Jag tror inte jag själv skulle kunna så i en monter och vara trevlig när sånt pågår konstant.