onsdag, oktober 17, 2007

Jocke & Jocke

Om man kikar på dagens omslag runt Metro (som gör reklam för Sony Ericsson och Kent) så hittar man Jocke Bergs autograf. Nu finns det kanske inte så många sätt att skriva Joakim på men… det ser väldigt likt ut denne bloggares egna namnteckning! Vi har säkert inte många andra likheter mer än födelseåret och förnamnet. Hans andranamn är Herbert och det är inte mitt. Frun därhemma skulle säkert uppskatta Herbert mer än det namn jag bär men hon uppskattar å andra sidan herr Berg rätt mycket i vilket fall som helst, Eskilstunatjej som hon är. Förresten så är både Berg och jag uppväxta på gamla industriorter men som sagt... där stannar kanske likheterna.

I dagens Metro kan man också hitta en rad jag gillar i recensionen av ”Tillbaka till samtiden”. Maria Forsström skriver: ” Här har man då gått i flera år och undrat när de fyra syntluggarna ska ta steget och omfamna sin inre lustans lakej. Så åker elektroniken fram på ett hotellrum i Paris, eller var det nu kan ha varit som Sköld och Berg satt och filosoferade över sin förlorade ungdom…” Min syntlugg var rejäl och jag känner mig fortfarande som en Lustans Lakej. Jag undrar sååå hur mycket Jocke B lyssnade på LL när det begav sig.