fredag, oktober 12, 2007

Jag rullar

När jag, en gång i tiden, fick ut mitt examensbevis från Universitetet så var det första jobb jag fick ett jobb som ekonom på Volvo Aero. Jag började aldrig på det jobbet utan valde ett annat erbjudande. Men jag känner fortfarande lite extra när jag hör om Volvo Aero som gör delar till flyg- och raketmotorer. Nu när jag dessutom kör Volvo så är det lite extra mycket känsla i ryggraden så fort Volvo kommer på tal. Häromdagen meddelade bolaget att deras teknik och produkter valts till den motor från bl.a. Pratt & Whitney som kommer att sitta på Airbus nya A380. Det är motormodelln GP7000 som tillverkas av Pratt & Whitney samt General Electric Aircraft Engines. Svensk teknik har alltså gjort ännu ett stort framsteg. Jag menar inte att detta är något unikt men dock väldigt roligt.